لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت شخصی به منظور تمیز کردن، زیباسازی، ارتقای جذابیت و یا تغییر ظاهر آن به بدن انسان اعمال می شود.از ضد تعریق ها، عطرها، آرایش و شامپوها گرفته تا صابون ها، کرم های ضد آفتاب و خمیر دندان، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی نقش اساسی در تمام مراحل زندگی ما دارند.

به طور خاص، هفت دسته از لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی وجود دارد:

مراقبت از دهان، مراقبت از پوست، مراقبت از آفتاب، مراقبت از مو، لوازم آرایشی تزئینی، مراقبت از بدن و عطر.

خانم‌ها عاشق آرایش هستند، زیرا احساس می‌کنند که می‌تواند به زیبایی آن‌ها کمک کند و احساس جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسند. در حالی که برخی از لوازم آرایشی برای ایجاد احساس نرمی، سلامت و بی عیب و نقص به پوست مفید هستند، برخی دیگر به رنگ دادن به پوست کمک می کنند و در نتیجه ظاهری سالم و جوان می بخشند. بنابراین، چه بخواهید عیوب کوچک را پنهان کنید یا یک ایراد را پنهان کنید، لوازم آرایشی برای پوشاندن عیوب و علائم کوچک روی هر قسمت از بدن بسیار مفید است. اما پس از آن این سوال پیش می‌آید که آیا لوازم آرایشی به اندازه‌ای کارآمد هستند که برای همیشه پوستی درخشان و خوش‌نظر به شما بدهند؟ بله بلافاصله پاسخ می آید! با بیش از هزاران لوازم آرایشی مختلف در دسترس شما، لوازم آرایشی راه حلی برای هر مشکل زیبایی است که توسط افراد مختلف بیان شده است. در این مقاله انواع مختلفی از لوازم آرایشی برای دانش شما آورده شده است.

انواع مختلف لوازم آرایشی

ساده ترین نوع لوازم آرایشی، مواد آرایشی محلول، مخلوطی همگن از مواد محلول است. اینها با پر کردن ظروف با رقیق کننده اصلی (معمولا آب) و مخلوط کردن با سایر مواد برای ایجاد محصول آرایشی به دست می آیند. آنها را می توان به شکل شامپو، شستشوی بدن، پاک کننده دست، ریمل، خط چشم، ادکلن و غیره یافت.

کرم ها / امولسیون ها
بیشتر لوازم آرایشی حاوی مواد خامی هستند که با هم سازگار نیستند. بنابراین، کرم ها یا امولسیون ها ترجیح داده می شوند. اینها مخلوطهای شبه پایداری از مایعات غیر قابل اختلاط هستند که در مایع دیگری پراکنده شده اند. کرم ها و امولسیون ها با ترکیب سه جزء فرمول مانند فاز روغن، فاز آبی و یک امولسیفایر تهیه می شوند. لوازم آرایشی مانند مرطوب کننده دست، آرایش، نرم کننده مو، ضد آفتاب و غیره همگی نمونه هایی از کرم ها یا امولسیون ها هستند.

لوسیون ها
لوسیون‌ها همتایان کمتر چرب و سبک‌تری از کرم‌ها هستند که برای کاربردها مفید هستند، زیرا کرم‌ها را نمی‌توان استفاده کرد. لوسیون ها اساساً کرم های نازکی هستند که فرآیند تولید مشابه کرم ها را انجام می دهند. علاوه بر این، آنها را می توان به راحتی بدون نگرانی در مورد ضخیم شدن آنها بر خلاف امولسیون هایی که در هنگام خنک شدن ضخیم می شوند، اعمال کرد. چند نمونه از لوسیون‌های آرایشی شامل مرطوب‌کننده‌های صورت، نرم‌کننده‌های مو و پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده هستند.

سیستم های تعلیق
سوسپانسیون ها لوازم آرایشی هستند که برای غلبه بر مواد ناسازگار استفاده می شوند. سوسپانسیون ها مشابه کرم ها محلول های شفافی هستند که حاوی ذرات مرئی مانند دانه های ژلاتین یا مواد معدنی معدنی هستند که در سرتاسر پخش شده اند. کرم‌های ضد آفتاب، شستشوی دست و شامپو از این قبیل هستند.

 

بهداشتی

 

پماد / خمیر
پمادها یا خمیرها محصولات بسیار غلیظی هستند که برای پانسمان مو و تمیز کردن پوست استفاده می شوند. آنها به طور کلی بی آب (بدون آب)، چسبنده و چرب هستند.

پودرها
پودرها رایج ترین و محبوب ترین شکل محصولات آرایشی هستند. آنها ترکیبی از مواد خام جامد هستند که با هم آسیاب می شوند تا پودر ریز به دست آید. محصولاتی مانند پودر بچه، پودر چشم، پودر پا، پودر تالک و غیره چند نمونه هستند.

ژل
ژل ها محصولات ضخیم و شفافی هستند که با خاصیتی به نام «رقیق شدن برشی» مشخص می شوند. به این معنی که وقتی نو هستند ضخیم هستند اما با شروع اعمال نیرو برای استفاده از آنها نازک و روان می شوند. نمونه‌های رایج ژل‌ها شامل محصولات مو، شوینده‌های بدن، محصولات اصلاح و خمیر دندان است.

 مواد جامد

مواد جامد به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و فشار داده می شود تا شکل دلخواه به دست آید. آنها معمولاً گرانتر هستند زیرا برای ایجاد آنها به تجهیزات خاصی نیاز دارند. پودر فشرده، سایه چشم و غیره چند نمونه هستند.

شما میتوانید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی را از فروشگاه هایکا خریداری کنید.