لوازم کودک و نوزاد

1.لباس نوزاد خرید لباس های کودک سرگرم کننده است، اما آنقدر درگیر چیزهای زیبا نشوید که اصول اولیه لباس کودک را فراموش کنیدبه دنبال لباس‌های نرم، جادار و بادوام باشید که با شست‌وشوهای مکررکیفیت قبلی خود را حفظ کند.توصیه های دیگری برای والدین در مورد ویژگی های لباس دارد که می تواند لباس پوشیدن نوزاد را آسان تر کند. به دنبال لباس هایی باشید که:
به جای پشت، تمام قسمت جلو را می‌بندد یا زیپ می‌کند و هر دو پا را محکم می‌کند، که تعویض پوشک را آسان‌تر می‌کند.عاری از نوارها یا رشته هایی است که می توانند باز شوند، گره بخورند یا دور گردن کودک شما پیچیده شوند.از پارچه های کشدار ساخته شده اند و دور بازوها، پاها یا گردن کودک شما محکم نمی شوند
دارای آستین های گشادی است که دست شما داخل آن قرار گیرد (که فشار دادن/کشیدن بازوهای کودک را آسان تر می کند)
شما باید از پوشاندن لباس های حجیم به کودک خود در حالی که روی صندلی ماشین او بسته شده است خودداری کنید، در غیر این صورت ممکن است در صورت تصادف مانع از کارکرد صحیح صندلی ماشین شود. برای گرم نگه داشتن کودکان در ماشین، هایکا توصیه می‌کند که با لایه‌های نازک مانند جوراب شلواری، شلوار لی، لباس‌های زیر بلند یا لباس‌های آستین بلند شروع کنید.

2.سایز لباس نوزاد معمولا بر اساس سن سازماندهی می شود: نوزاد، 3 ماه، 6 ماه، 9 ماه و 12 ماه. اما برخی از برندها کارها را متفاوت انجام می دهند و ممکن است در اندازه آنها متفاوت باشد. به دنبال لباس‌هایی باشید که دستورالعمل‌های وزن یا قد را نیز فهرست می‌کنند تا به شما در یافتن بهترین تناسب کمک کنند.
برخی از نوزادان مستقیماً به 3 ماهگی می‌رسند و هرگز به سایز نوزاد نیاز ندارند، اما پیش‌بینی این موضوع دشوار است، بنابراین داشتن چند لباس نوزاد ضرری ندارد. همچنین مطمئن شوید که قبل از اینکه کودک شما واقعاً به آن نیاز داشته باشد، چند لباس در سایز بعدی داشته باشید – نوزادان به سرعت رشد می کنند!
لباس‌های ارگانیک کودک بدون رنگ‌های خشن یا مواد شیمیایی مضر ساخته می‌شوند، اما معمولاً گران‌تر هستند. هر آنچه را که انتخاب می کنید، از یک شوینده ملایم و مناسب برای نوزادان برای جلوگیری از تحریک پوست استفاده کنید.

برای اینکه کودکتان راحت لباس بپوشد به این موارد نیاز دارید:

  • کلاه : انتخاب بهترین کلاه کودک به فصل و آب و هوا بستگی دارد: یک کلاه لبه پهن برای روزهای آفتابی و یک کلاه بافتنی که گوش ها را برای هوای سرد می پوشاند برای هر کودکی الزامی است.
  • جوراب یا چکمه: جوراب، کفش و چکمه‌های نوزاد را ارزان نگه دارید، زیرا احتمالاً باید بیش از یک بار جوراب‌های گمشده را جایگزین کنید. هایکا چکمه‌های گیره دار را توصیه می‌کند، زیرا جوراب‌های کودک به راحتی نمی‌افتند.

خواب

خواب شاید مهم‌ترین نگرانی والدین باشد، و همچنین یکی از زمینه‌های مهم ایمنی نوزاد است. عوامل خواب ناایمن نقش زیادی در مرگ و میرهای مرتبط با خواب دارند. بنابراین کاملاً ضروری است که محیط خواب کودک شما ایمن باشد.
برای خوابی مطمئن و سالم به موارد زیر نیاز دارید:

  • روتختی: در فروشگاه‌های کودک، سرویس‌های روتختی فانتزی زیادی خواهید دید، اما تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید سه تا پنج ملحفه تخت خواب است. و شاید یک یا دو پد تشک قابل شستشو. (شما یک عدد اضافی برای تعویض در نیمه شب می خواهید.) لازم به ذکر است ضربه گیرها، بالش ها، لحاف ها و پتوهای نرمی که اغلب همراه با ست های روتختی کودک ارائه می شوند، نباید در گهواره کودک شما قرار گیرند، زیرا باعث افزایش وزن می شوند.
  • پتوهای پوشیدنی: این کیسه های خواب پشمی یا پنبه ای روی لباس خواب کودک شما بسته می شود و او را در شب گرم نگه می دارد. آنها جایگزین پتوهای سنتی می شوند که به دلیل خطر ابتلا به مرگ ناشی از خواب برای نوزادان امن نیستند. برخی از پتوهای پوشیدنی نیز برای قنداق کردن طراحی شده اند، با بال هایی که روی بازوهای کودک شما جمع می شوند و با نوار چسب محکم می شوند. فقط مطمئن شوید که از کیسه های خواب سنگین خودداری کنید.
  • مانیتور کودک: مانیتورهای کودک به شما این امکان را می دهند که وقتی در اتاق دیگری هستید یا حتی از خانه دور هستید، کودک خود را زیر نظر داشته باشید.

نوزاد

سلامتی

می‌توانید انتظار داشته باشید که کودکتان در دو سال اول هشت تا ۱۰ بار سرماخوردگی داشته باشد، بنابراین می‌توانید با موارد زیر آماده باشید:

کیف کمک های اولیه: کیف کمک های اولیه کودک حاوی موارد مفیدی برای سلامتی و ایمنی است که در صورت بیمار یا زخمی شدن کودک به آن ها نیاز خواهید داشت، مانند :

دماسنج کودک، پماد ضد عفونی کننده و بانداژ: بسیاری از آنها ابزارهای نظافت کودک مانند ناخن گیر و برس مو نیز دارند.آسپیراتور بینی: می توانید برای رفع گرفتگی بینی کودک، یک دستگاه تنفس مصنوعی را با قطره های نمکی ترکیب کنید.

دستگاه بخور: استفاده از دستگاه بخور در اتاق کودک می تواند به کاهش گرفتگی کمک کند. از آنجایی که به هوا رطوبت می افزاید، می تواند به پوست خشک و ترک خورده نیز کمک کند. حتما دستگاه را مرتب تمیز کنید تا کپک وارد هوا نشود.

قیچی ناخن: قیچی یا سوهان ناخن به شما کمک می کنند تا ناخن های کودک خود را با خیال راحت کوتاه کرده و صاف کنید.

مواد شوینده مناسب برای نوزادان: برخی از مارک‌ها به‌طور خاص فرموله شده‌اند تا برای نوزادان ملایم باشند، اگرچه مارک‌های مخصوص پوست‌های حساس نیز مناسب هستند.

برس موی کودک: برس مو باید بسیار نرم باشد تا در اثر برخورد با پوست سر کودک، باعث آسیب رساندن به موهای ظریف کودک نشود.

ملزومات تغذیه نوزاد

آماده باشید تا نوزاد خود را در تمام ساعات شبانه روز تغذیه کنید. این بدان معناست که چه در حال شیردهی باشید و چه با شیشه شیر، به یک دسته کامل از وسایل کودک برای وعده غذایی نیاز خواهید داشت. در اینجا لوازم مهم کودک برای ذخیره کردن آورده شده است:

  • پیش بند
  • صندلی بلند مخصوص غذاخوردن کودک
  • ظرف مخصوص غذای کودک
  • قاشق پلاستیکی برای محافظت از لثه های حساس کودک
  • لیوان مخصوص کودک: لیوان دردار یا نی دار
  • زیرانداز برای جلوگیری از کثیف شدن زمین یا فرش
  • ظروفی از جنس شیشه برای گذاشتن باقی‌ماندۀ غذا در یخچال

شما میتوانید انواع لوازم کودک ونوزاد خود را از فروشگاه هایکا خریداری کنید.